tisdag, februari 15, 2011

På biblioteket

Ett besök på Fyren förgyllde sportlovet idag. Vi valde många, många böcker, Lovis läste för oss andra och sen ritade vi väldigt, väldigt länge. Hus, träd och staket. (Ni ser Lovis staket på teckningen ovan.) Alltihop avslutades med lunch på Trubaduren, en stoor, goood texmex-tallrik och ojojoj, vad barnen åt!! Busan däckade på väg hem och i skrivande stund ligger hon och sover medan barnen är ute och premiärcyklar i solskenet sedan jag sagt att det är tillräckligt lite is ute. Lycka!

Bland böckerna som lånades fanns två gamla favoriter som det var längesen vi hade hemma nämligen Ja-trollet och Nej-trollet samt Mamman som inte bestämde. Nya böcker var såklart älvböcker (kapitelböcker i en serie med säkert 50 böcker) till Lovis men även en annan kapitelbok om riddaren Lilly och draken. Julius valde bland annat en drakbok och en bok om en kanin som alltid ville fylla år (precis som han själv), och Ilse fick med sig stora pussboken. Själv fick jag med mig Teodor Kallifatides nya biografi Det gångna är inte en dröm, som jag länge velat läsa men som aldrig funnits inne. Hoppas den är lika bra som mina andra Kallifatides-favvisar. Hurra!

Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: