tisdag, februari 08, 2011

Lovis har fått hemnyckel!

Jepp, en 7åring kan behöva en egen husnyckel kom vi på. Vi har just varit och köpt en nyckelring. Hon är precis så glad som hon ser ut.

Tre saker måste man kunna för att få ha en egen hemnyckel.
1. Man måste kunna vara ensam hemma utan att bli rädd. (Det kan hon redan, hon är själv ofta när jag hämtar Julius eller liknande.)
2. Man måste komma ihåg att alltid kolla att dörren är låst när man går hemifrån.
3. Man måste vara stor nog att aldrig tappa bort sin nyckel.

Lovis kommer såklart inte vara ensam så mycket eftersom jag är hemma, men ibland kommer hon hem några minuter före mig, och då behöver hon inte stå utanför och vänta. Och har vi gått till lekplatsen kan jag lägga en lapp till henne där inne och hon kan komma efter. Praktiskt, måste jag säga!

Published with Blogger-droid v1.6.6

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj, vilken stor tjej hon har blivit. Grattis önskar mormor