måndag, maj 14, 2007

Mera gissningslek

Här följer en samling foton av mina barn, Katrins barn eller nån annans barn. Vi är inte helt säkra, men söta är dom! Och dom ser onekligen bekanta ut...

Här har vi ett barn med Kimball-öron som sitter och flinar och rynkar på näsan. Frågan är: Varför har jag klätt på Julius rosa kläder?



















Sedan har vi ett barn som påminner lite om Lovis, men det är flera saker som inte stämmer. Varför ser hon inte ut lite som Marika? Varför har hon så mörkt hår? Och sist men inte minst: Hur kan hon sitta så nära kalven? Det skulle Lovis aldrig våga.























Detta tänker jag inte hymla med att det är Katrin. Men när jag såg detta fotot upptäckte jag för första gången hur lik Ville är sin mamma. Det har inte synts så öronbedövande tydligt förut, även om där funnit mindre likheter. Jag tycker ju annars att Ville är väldigt lik sin far. Men där ser man.
























Detta kort väcker en mängd frågor: Hur blev Saga plötsligt så smal om kinderna och när lärde hon sig sitta så bra? Hmm... kanske inte är Saga. Kanske är Julle. Men varför har Julius sådana välnoprade ögonbryn? Nä, jag vet inte vem det kan tänkas vara.























Hoppas detta varit en intressant resa. Jag återkommer med ljuvliga foton från våran stor-utrensning i lördags när barnen tillåter det. Julius är så sjuk och nu sover han äntligen och då finns det lite tid att höra av mig till er. Hursomhelst, på återseende!
Posted by Picasa

1 kommentar:

Villeosagamamman sa...

TIHIHIHIHI, du din lustigkurre!