torsdag, januari 27, 2011

Lovis gjorde det!!

Lovis har tagit hål i öronen! Vår stora, ack så modiga tjej! Hon sa om och om igen före vi åkte dit att hon var jätterädd, men att hon skulle göra det ändå och då sa jag att det är det som är att vara modig. Att man gör något fastän man är rädd. Hon greps av lite smått panik när det väl var dags, och grät lite efter första hålet, men så gjorde vi andra och jag kramade henne och sa att hon hade klarat det och när jag visade henne hennes spegelbild så sinade tårarna och hon såg ut som hon gör på fotot.

"Mamma, jag klarade det! Nu behöver jag aldrig ta hål i öronen igen, för nu har jag det!"

Och om och om igen under eftermiddagen sa hon lyckligt. "Mamma, jag är så stolt över mig själv!"

Det är vi med! Dagen före sin sjuårsdag, övervann vår modiga Lovis sin rädsla, och gjorde något som hon verkligen ville. Och hon är jättesöt, såklart!

Published with Blogger-droid v1.6.6
Ps. Med Blogger--droid på min telefon kommer det nog komma snapshots oftare från livet på Kaprifolen! =)

Inga kommentarer: